loading...
مطالب منتخب وب سایتها
وحید بازدید : 17 جمعه 02 خرداد 1399 نظرات (0)

دستمزد میکس و مسترینگ چقدر است؟

یکی از مهم ترین مواردی که هیچ وقت و هیچ جا از آن بحثی نمی شود بحث دستمزد میکس و مسترینگ است.این بحث همیشه به صورت سر بسته و مخفیانه از آن صحبت می شود.تقریبا بیشتر افراد نمونه کار می خواهند. بعد می پرسند برای کیا کار زدی؟بعد می پرسند چقدر میگیرید برای انجام میکس و مسترینگ؟این سوال ها ساده است.اما جواب دادن به اونها کار اصلا آسونی نیست.حالا بر فرض کارهای شما رو گوش دادند پسندید.دستمزد هم گفتید چونه میزنن.بعد میگن نصف الان میدیم نصف بعدا.یا بزن ببینیم چی میشه.خلاصه کل این پروسه به یه جاهایی ختم میشه که چیزی جز خرد شدن اعصاب شما خستگی،دلسردی و نا امیدی برای شما نداره. در اینجا با توجه به تجربیات شخصی خودم قصد دارم چند نکته ، قائده و قانون برای کارتان بازگو کنم تا چراغ راه شما در این حرفه شود.


دستمزد میکس و مسترینگ

سه تا سوال از شما می پرسند:

۱.چه نمونه کارهایی دارید؟

برای پاسخ به این سوال که دستمزد میکس و مسترینگ شما چقدر است باید بگویم شما نیاز به تعداد زیادی پروژه ندارید شما اگر تقریبا ۳ کار بسیار خوب و حرفه‌ای را میکس و مستر کرده باشید.همین ها به عنوان نمونه کار برای شما کافی هستند.اگر شما در همین ابتدای کار لنگ بزنید و ایرادی در کار شما وجود داشته باشد.مشکلات و بحث‌های بعدی به سراغ شما می آیند. خیلی وقت می بینم بچه هایی که دنبال خرید پکیج‌های آموزشی ما هستند.اصرار دارند که خیلی سریع بسته به دستشان برسد وقتی علت را پرس و جو می‌کنیم.می گویند پروژه‌ی مشتری دستمان است.باید زود تحویل دهیم.مشکل از همین جا شروع می شود که هنرجو هنوز به صورت کامل میکس و مسترینگ را یاد نگرفته است ،تکرار و تمرین نکرده است ،اما می‌خواهد آزمون و خطاهای خود را روی پروژه مشتریان انجام دهد.مثل یک تتو کار که هنوز روی پوست مصنوعی تکرار و تمرین نکرده است و صاف مستقیما می خواهد روی دست مشتری آزمون و خطا را انجام دهد.اگر به دنبال پروژه برای تمرین می گردید می توانید از دوستان خود درخواست کنید،یا در اینترنت جستجو کنید.در پکیج های آموزشی ما مثل اصول کلی ۱ ، ۲ و پکیج مسترینگ پروژه هایی برای تمرین وجود دارد که پروسه‌ی میکس و مسترینگ را آموزش داده ایم.پیشنهاد ما این است که میکس و مسترینگ را خوب یاد بگیرید و چندین پروژه به صورت کامل میکس و مستر کنید.میکس‌های خود را بررسی کنید و ایرادهای آنها را رفع کنید.آزمون و خطاهای خود را انجام دهید سپس کم‌کم شروع به انجام میکس و مسترینگ برای دیگران کنید.


۲.برای چه کسانی کار زده اید؟

به شخص اعتقاد دارم که این سوال که دستمزد میکس و مسترینگ شما بستگی به این دارد که برای چه کسانی کار کرده اید، بسیار غلطی است زیرا میزان اعتبار و سنجش بسته به کار کردن با دیگر افراد بر می گردد.در حال حاضر آنقدر کیفیت کارها بالا رفته است و افراد زیادی در این زمینه فعالیت می کنند که شما تنها با ارائه چند نمونه کار خوب می توانید مشتریان را مجاب به همکاری کنید.

۳.دستمزد شما چقدر است؟

به نظره من این بستگی به سطح سواد،حرفه ای بود و استودیو شما بستگی دارد.پیشنهاد من این است در ابتدای کار با حداقل دستمزد شروع کنید.و هر پروژه ای که مشتریان آن اخلاق مدار هستند را قبول کنید.چرا؟به دلیل اینکه با افراد منطقی می توان به راحتی کنار آمد.پروژه های اولیه که شما می گیرید دردسرهای بسیار زیادی دارد.وکال های کوک نیستند ،داینامیک رنج مناسبی ندارد با تجهیزات بی کیفیتی ضبط شده اند.کیک و بیس آنها ایراد دارد.شما در حال این هستید که مدام ایراد ها را رفع کنید و این کار شما را قوی تر می کند.ناخواسته با ابزارها و روش های مختلف جهت بهتر کردن پروژه، رفع ایرادات و نواقص آشنا می شوید که این کارها سرعت عمل شما رو زیاد تر می کند.بعدها به مروز زمان کم کم می توانید دستمزد خود را افزایش داده و با تعداد کار درآمد مناسبی داشته باشید.


چند قانون بسیار مهم:

  1. دستمزد میکس و مسترینگ را همان اول دریافت کنید: شما یا کارتون رو بلد هستید یا نیستید.اگه بلد نیستید کاری رو قبول نکنید که بعدا جنگ و دعوا و ناراحتی پیش بیاره.روی مهارت هاتون کار کنید یا به سراغ کاری دیگر بروید تا حرفه ای بشوید.خیلی ها رو دیدم که فقط گرفتن پول براشون مهمه و اینکه بعدش چه اتفاقی می افته اصلا براشون مهم نیست.اگه کارتون رو بلد هستید پولتان را به طور کامل تاکید میکنم ۱۰۰% مبلغ رو پیش از شروع کار دریافت کنید.

  2. هرگز کار مجانی انجام ندهید:دستمزد کم یا حداقل بگیرید اما کاره مجانی انجام ندهید.وقتی می گوئید من مجانی هم کار می کنم.چند حالت پیش می آید:۱. کاره شما را جدی نمیگیرند.۲. کار را پخش رسانه ای نمی کنند.
  3.  به شخص دیگری برای میکس واگذار می کنند.
  4. نامی از شما برای انجام این کار نمی برند.وقتی صحبت پول و هزینه می شود هرچند کم کار جدی تر می شود.
  5. هر پروژه ای را قبول نکنید:
  6. در بالا گفتید که هر پروژه ای را قبول کنید.در ابتدای کار شما پروژه های زیادی ندارید اما زمانی که کار شما رونق بهتری گرفت،وقتی می خواهید مثل تراکتور عمل کنید و از این راه درآمد داشته باشید چندین اتفاق می افتد:۱.بعد از مدتی از کارتان خسته و دل زده می شود و احساس بی انگیزگی به شما دست می دهد.۲.بعد از مدتی تمام اشتباهات تنظیم کننده،صدابردار یا خوانند رو گردن شما می اندازند و کار آنها به گردن شما می افتد.
  7. پروژه های عجله ای را قبول نکنید:
  8. من به خاطر سرعت عمل بالایی که در میکس داشتم.میکس های زیادی بهم پیشنهاد می شد.اما بعد از مدتی به این نتیجه رسیدم این کارها را قبول نکنم.چند دلیل برای این موضوع دارم.۱.به طور قطعی وقتی شما ۵ یا ۷ روز زمان برای میکس یک پروژه دارید عملکرد بهتری نسبت به میکس های یک روزه خواهید داشت.۲.این کارها رزومه های کاری شما هستند و افراد شما را بر اساس کارهایی که میکس و مستر کرده اید قضاوت می کنند. ۳.استرس و فشار مشتریان به شما نیز انتقال پیدا می کند.۴.برای اینکه پروژه زودتر آماده شود شما مجبور هستید ساعت های طولانی کار کنید و تمام این موارد روی عملکرد شما تاثیر خواهد گذاشت.و گاهی اوقات ممکن است به اشتباهاتی بزرگ تبدیل شود.
  9. چندین عامل در خصوص نحوه ی تعیین دستمزد دخیل هستند:
  10. حداقل دستمزد میکس و مسترینگ :برای خودتان یک حداقل دستمزد تعیین کنید و زیر آن قیمت کار نکنید.به خودتان بگوئید حاضرم تلویزیون تماشا کنم یا کنار خانواده باشم اما زیر این مبلغ کار نکنم.
  11. تخمین میزان زمان:به مرور زمان می توانید پس از گوش کردن پروژه یه زمان تقریبی از انجام آن داشته باشید.اما باز این موضوع ۱۰۰% نیست.همیشه یه مبلغ جزئی بیشتر بخواهید چنانچه ادیت ها بیشتر از یه زمانی طول کشید نگران آن نباشید.
  12. مشتریان وسواسی:یک سری از مشتریان ادیت های زیادی درخواست می کنند صبور باشید و آنها را انجام دهید.اما در پروژه ی بعدی این میزان از ادیت ها را مد نظر قرار دهید و مبلغ بیشتری درخواست کنید.دستمزد میکس و مسترینگ
  13. تیون وکال:یکی از مشکل ترین کارها در حال حاضر تیون کردن وکال است. من به شخصه بسیار تیون کننده ی خوبی هستم.در ابتدای کارم بیشتر وکال ها را تیون می کردم تا تجربه ی کافی در این زمینه پیدا کنم و موفق هم شدم.اما در حال حاضر از انجام این کار امتناع می کنم.به دلیل اینکه میزان زمانی که باید روی تفکیک صداها ،بحث زیبایی شناسی،طراحی ریورب و اتومیشن ها و دیگر موارد باید داشته باشیم با قبول تیون کردن این زمان را بیهوده تلف می کنم. اگر قرار است وکال را تیون کنید ۱.دستمزد میکس و مسترینگ جداگانه ای مقرر کنید( بر اساس ساعت بهترین روش است).۲.در حضور وکالیست این کار را انجام دهید تا بداند چه شاهکاری انجام داده است.۳.وقتی خواننده حرفه ای نیست و کوک نمی خواند ،خیلی وقت ها ملودی عوض میشه به دلیل اینکه بیشتر از نیم الی یک پرده تیون کردن معنی پیدا نمی کند و جنس صدا خراب می شود.
  14. قاعده یک بار برای همیشه: برخی از افراد با دستمزد کم خواسته های زیادی دارند.به عنوان مثال چندین بار وکال را عوض می کنند،سازها زنده را با وی اس تی جا به جا می کنند،عوض کردن kick و موارد دیگر دارند.این پروژه ها را برای باره دوم اصلا قبول نکنید.
  15. درخواست مشتریان در باب تخفیف:
  • مشتریان بیمار:برخی از افراد بیماری تخفیف گرفتن دارند،با مشتریان عادی کنار نیایید خیلی محترمانه چند جمله از پیش تعیین شده داشته باشید.(به عنوان مثال:قابل شما را ندارد،اجازه بدهید کیفیت خوبی به شما ارائه کنم،اجازه بدید فکر کنم،کاره پر زحمتی در پیش داریم).
  • قاعده شیرین کردن معامله یا قیمت مقطوع: در حال حاضر بسیار از فروشگاه ها دیگر با قیمت های مقطوع کار می کنند و مردم دارند به این روند عادت می کنند. برخی ها نیز یه تخفیف بسیار جزئی برای شیرین کردن معامله به مشتریان می دهند.(من به شخصه زیاد اهل چونه زدن در خرید نیستم.چونه زدن مشتری سره دستمزد هم گاهی اوقات من را ناراحت می کند.)
  • قاعده ی دوستان:تخفیف به دوستان بستگی به ارتباط شما با آن شخص دارد ممکن است ممکن است یک دوست ۱۰ ساله داشته باشید و بخواهید رفاقتی کاری انجام دهید یا یک دوست عادی که بخواهید زیر حداقل دستمزد برای آن کار کنید.به هر حال باید یک قاعده و قانون برای خود تعیین کنید.بهترین پیشنهاد این است که همیشه برای خود زمان بخرید برخی از افراد می خواهند به شما فشار بیاورند.همیشه درجا دستمزد را تعیین نکنید ،برای خود زمان بخرید و پس از فکر کردن کافی در این باره صحبت را به میان بکشید.کار کردن با افرادی محدود:بعد از یک مدت بیشتر تمایل خواهید داشت با یک سری از افراد یا دوستان کار کنید.دلیل این امر این است که آنها با روحیات شما سازگاری بیشتری دارند.برخی از افراد رک و جدی هستند بعضی ها بذله گو و اهل و شوخی.دلیل این امر این است که شما خط قرمزها و باید و نباید هایی که دارید مشتریان و افراد بعد از گذشت زمان با آنها آشنا می شوند.
  • هرچقدر دلتان می خواهد قیمت ندهید:شاعر هایی هستند برای ۱۰ خط شعر ۸ میلیون دستمزد یا بیشتر درخواست می کنند.تنظیم کننده هایی هستند که ۸ تا ۲۰ میلیون دستمزد درخواست می کنند چرا این اتفاق در مورد نوازنده ها و میکس من ها نمی افتد؟؟؟میکس من ها باید به روز باشند،تکنیک های جدید را بدانند،باید تجهیزات گران قیمت و به روز داشته باشند.اما وقتی صحبت از دستمزد می شود.دستمزدهای بالا نمی توانند بگیرند.یکی از دلایل این است که بهترین میکس من های تراز اول داخلی با قیمت های نسبتا بالایی کار نمی کنند ،طبیعا نرخ دستمزد میکس و مسترینگ رشد چشم گیری نخواهد داشت.بر اساس تجربه ،دانش ،سطح سواد و میزان زمان برآوردی از انجام یک پروژه می توان معیاری مناسب برای قیمت دهی استفاده کرد.

توصیه کلی:

برای دوستانی که قصد شروع کردن دارند از مبالغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان شروع کنند.

پروژه هایی که نیاز به تیون کردن ندارند و دردسای زیادی برای ادیت ندارند بسته به میزان زمان و تعداد لاین می توانند بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان باشند.

پیشنهادی برای پروژه های نیمه حرفه ای بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰

پروژه های سنگین مثل کارهای ارکسترال بسته به کار بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰

ارقام دستمزد میکس و مسترینگ هیچ کجا ذکر نشده اند و بر اساس معیارهای ذهنی من است.ممکن است غلط باشند یا درست.امکان دارد یک نفر یک پروژه ی ارکسترال را بدون دریافت دستمزد یا با مبلغ ۵۰۰ هزار تومان با صرف زمان دوهفته انجام دهد.و ممکن است یک نفر برای یک پروژه معمولی یک میلیون دستمزد در خواست کنند. که این باز بستگی به شرایط دارد ممکن است مهندس میکس وظیفه ی صدا برداری، تیون کردن ،ادیت های پروژه و چندین کار دیگه را انجام داده باشد.به نظره من مهندسان صدا هرچه بگیرند باز هم کم است. یک مهندس صدا باید یک استودیو آکوسیتک با تجهیزات و مانیتورینگ های حرفه ای داشته باشد.دانش به روز و تجربه کافی در این زمینه داشته باشد.پلاگین ها و ابزارهای کافی داشته باشد.موزیک و تکنیک های روز را بداند و دائما خود را به روز کند.اما یک شاعر با ۱۰ خط شعر و یک قلم دستمزد بیشتری بگیرد.یا یک نوازنده بعد از ۷ سال نوازندگی حرفه ای باز هم دستمزد مناسبی نداشته باشد.شاید برخی ها بگویند اثر و ماندگاری شعر بیشتر است.اما در کل وارد دنیای حرفه ای که بشوید از کارتان لذت می برید و دستمزد های بسیار خوبی می گیرد.

 

https://mixwithaliramy.com/1399/03/%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%85%d8%b2%d8%af-%d9%85%db%8c%da%a9%d8%b3-%d9%88-%d9%85%d8%b3%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86%da%af/

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 196
  • بازدید کلی : 251